Душа моя, якщо можна якось уточнити душу, душа моя є українська

ПАНІ МАРТА 2

Віктор Каспрук

Одним із найцікавіших інтерв’ю, яке мені довелося взяти під час своєї журналістської роботи, є інтерв’ю в квітні 1999 року з пані Мартою Зєлик, дипломатичним перекладачем Державного Департаменту США. Яку я добре знав раніше по передачам української служби Радіо «Свобода». Пані Марту Зєлик, ми всі пам`ятаємо по псевдоніму Наталя Мартенко.

Хочу навести кілька відповідей пані Марти.

– Пані Марто, ви американка українського походження, а що то для вас є Україна?

– Це важке питання. Я може почну з того, що я себе вважаю по суті американкою. Але душа моя, якщо можна якось уточнити душу, я думаю, душа моя є українська. Я знаю, що це важко торкнутись тієї душі, але, коли я думаю про ті речі, які найближчі моєму сердцю, (коли є враження дуже сильні і почуття) то я думаю українською мовою. Тому я думаю, що моє ядро – українське.

Хоч я маю американський паспорт, і дуже вільно почуваюся в американському суспільстві, але коли їду в Україну, я також відчуваю, щось дуже рідне, дуже спільне з Україною. А що для мене Україна? Я думаю, що кожен із нас дійсно носить Україну в душі, в своєму сердці. Я би бажала, щоб Україна, яка тепер існує була інакшою. Очевидно. Я би хотіла, щоб вона була багатою, добробутною державою, такою ж самою, як Америка. Але це неважливо.

Важливо є, що я знаю, що є люди в Україні, є населення в Україні, яке поважає українську мову. Окільки це мій фах – це для мене дуже важливо, що українська мова поважається, що традиції продовжуються. Це мене дуже радує, а що Україна колись буде багатшою, пліднішою, добробутнішою я цьому переконана. Цей перехідний період не приватиме довгий час, і ми мусимо трошки терпиливо до цього всього ставитись.

– А які зміни ви вважаєте потрібні в Україні?

– Я думаю, що зміни потрібні в кожному українцеві, або в кожному жителеві України незалежно чи він українець, чи ні. Зміни потрібні в психології, категорії мислення мусять змінитись в кожній людині. До того часу, коли це не відбудеться на індивідуальній основі, я думаю, сама держава не зможе перетворитися на таку державу, якою ми всі бажаємо, щоб Україна була, і про яку ми мріяли в діаспорі десятиліттями.

Думаю, що українці мусять розпочати мислити демократичнішими категоріями, (це само по собі), але кожний мусить брати відповідальність за свою власну долю, так як ми американці це робимо.

Американці – прагматичні, реалістичні, самовистачальні, і саме ці якості дуже допомогли Сполученим Штатам стати передовою державою в світі. Немає жодної причини, щоб Україна не могла бути такою ж передовою державою також. Я думаю, це не залежить від верхівки, від керівництва, а залежить від кожного з тих 50 мільйонів, які живуть в Україні.

Опубліковано у Uncategorized | Теґи: , , , , , , , , , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь

